Arta Sunetelor

 
Recomandări, anunţuri şi recenzii despre ultimele apariţii audio şi video 

(R254)

CALENDAR CONCERTE importante în 2018:

  1. Annihilator - 20 noiembrie 2018, Arenele Romane, Bucureşti
  2. Centenarul Muzicii de Film Românesc - 22 noiembrie 2018, ora 19, Sala Palatului, Bucureşti
  3. top t & bluzău - 23 - 25 noiembrie 2018, Cafeneaua Artiştilor, Buzău
  4. Mircea Vintilă & Brambura - 23 noiembrie 2018, ora 22:30, Hard Rock Cafe, Bucureşti
  5. Havasi - 23 noiembrie 2018, ora 20, Sala Palatului, Bucureşti
  6. Alifantis & Zan - 23 noiembrie 2018, ora 19, Casa de Cultură a Sindicatelor, Alba Iulia
  7. Havasi - 24 noiembrie 2018, ora 14, ora 20, Sala Palatului, Bucureşti
  8. Alifantis & FragileBand - 24 noiembrie 2018, ora 19, Creart - Sala Teatrelli, București
  9. Godsmack - 26 noiembrie 2018, Arenele Romane, ora 19, Bucureşti
  10. Alestorm, Skálmöld - 26 noiembrie 2018, Form Space, Cluj-Napoca
  11. Al Di Meola - 27 noiembrie 2018, ora 18:30, Sala Palatului, Bucureşti
  12. Nicu Alifantis & Zan - 28 noiembrie 2018, ora 21:30, Hard Rock Cafe, Bucureşti
  13. Duelul Hiturilor - 29 noiembrie 2018, ora 20, Sala Palatului, București
  14. Pink Martini - 1 decembrie 2018, ora 20, Sala Palatului, București
  15. Sărbătoarea Subcarpați - 1 decembrie 2018, ora 19, Arenele Romane, Bucureşti
  16. Marc Ribot’s Ceramic Dog - 3 decembrie 2018, ora 21, Club Control, Bucureşti
  17. 3F trio plays Musica Callada & more - 4 decembrie 2018, ora 19, Cinema Elvira Popescu, Bucureşti
  18. Madrigal, Concert de Crăciun - 8 decembrie 2018, ora 19, Muzeul Național de Artă al României, Bucureşti
  19. Madrigal, Concert de Crăciun - 9 decembrie 2018, ora 19, Muzeul Național de Artă al României, Bucureşti
  20. Gala Folk "Om bun" - 10 decembrie 2018, ora 19:30, Sala Palatului, Bucureşti
  21. Andy Sheppard Quartet - 10 decembrie 2018, ora 19:30, Club Control, Bucureşti
  22. Lilly Drumeva O'Reilly - pe 11 decembrie 2018, ora 20, Clubul Ţăranului, Bucureşti
  23. Vienna Magic - 17 decembrie 2018, ora 19:30, Sala Palatului, Bucureşti
  24. Tudor Gheorghe - Tot ce-i românesc nu piere -21 decembrie 2018, ora 19, Sala Palatului, Bucureşti

CALENDAR CONCERTE importante în 2019:

  1. Lacul Lebedelor, Balet pe gheaţă - 14 ianuarie 2019, ora 20, Sala Palatului, Bucureşti
  2. Schiller - Klangwelten - 19 ianuarie 2019, ora 19, Arenele Romane, Bucureşti
  3. David Duchovny - 10 februarie 2019, ora 20, Sala Palatului, Bucureşti
  4. Tom Odell - 16 februarie 2019, ora 19, Arenele Romane, Bucureşti
  5. Alessandro Safina - 17 februarie 2019, ora 19:30, Sala Palatului, Bucureşti
  6. Mariza - 6 martie 2019, Sala Palatului, Bucureşti
  7. Sighişoara Blues Festival - 29 - 30 martie 2019, Sala Mihai Eminescu, Sighişoara
  8. John McLaughlin & 4th Dimension - 18 aprilie 2019, ora 20, Sala Palatului, Bucureşti
  9. Lenny Kravitz - 6 mai 2019, ora 18, Sala Polivalentă, Cluj-Napoca
  10. Steve Hackett - 31 mai 2019, Hall 1, National Palace of Culture Sofia, Bulgaria
  11. Ed Sheeran - 3 iulie 2019, ora 20, Stadionul Naţional, București
  12. Bon Jovi - 21 iulie 2019, ora 15, Piaţa Constituţiei, Bucureşti
  13. The Cure - 22 iulie 2019, ora 19, Piaţa Constituţiei, Bucureşti
  14. ARTmania Festival - 26 - 27 iulie 2019, ora 19, Piața Mare, Sibiu
  15. Metallica - 14 august 2019, ora 16:30, Stadionul Naţional, Bucureşti

Zece dintr-o sută- Cartea sunetelor

La aniversare

Anul acesta am împlinit 10 ani de existenţă virtuală şi 5 ani de la prima noastră publicaţie tipărită. Trilogia noastră, compusă din volumele Arta sunetelor, Culorile sunetelor şi Bucuria sunetelor, a adus în atenţia cititorilor muzici şi fapte, stări de spirit şi recompense, graţie şi statornicie, în fine, bun-gust şi sinceritate. În aceste zile, când miştoul este ridicat la rang de artă, iar evaziunea devine meserie şi nou mod de trai, redacţia noastră îşi continuă demersul educaţional şi vă (re)aduc în prim-plan bogăţia muzicii care nu moare. Cele două volume ale cărţii de faţă aniversează zece ani de artasunetelor.ro într-un secol de normalitate statală.

[...]

Cartea Sunetelor - Zece dintr-o sută încununează efortul nostru comun pentru păstrarea acestor valoroase articole publicate în spaţiul virtual efemer al revistei noastre. De aceea, pentru primul volum am selectat, în mod echitabil, pe cât posibil în ordinea cronologică a apariţiilor, zece recenzii ale concertelor vizionate în ţară sau în afara ei, cronici ale unor discuri româneşti de referinţă, câteva comentarii asupra cărţilor româneşti apărute în special după ‘89 şi doar câteva interviuri moralizatoare (din lumea sunetelor, dar şi din lumea filmului). Între 2008 - 2018, Jan Ghimpeţeanu, administratorul site-ului nostru, a postat şi gestionat pentru noi toţi, toate anunţurile, articolele, recenziile, comentariile, cronicile şi fotografiile, în mod gratuit, şi se cuvine să-i mulţumim înzecit pentru această generoasă performanţă. Coordonatorii acestei antologii aniversare sunt: Ioan Big, Radu Lupaşcu şi Gabriel Petric.

CARTEA SUNETELOR pune accent pe talent şi diversitate. Mulţi dintre noi suntem şi colecţionari incorigibili şi ne putem lăuda că am înţeles un pic mai bine cum stă treaba cu valoarea şi durabilitatea în arta sunetelor. Nu ne-am născut învăţaţi, desigur. Odată cu voi am ascultat şi citit despre toate cele bune din această lume, noi şi vechi deopotrivă, şi am judecat prin puterea raţiunii dobândite actul muzical, de sine-stătător sau în ansamblul lui. Vă rămâne dumneavoastră, cititorilor, posibilitatea de-a distinge şi a proba onestitatea de care am dat dovadă fiştecare dintre semnatari. Demersul nostru nu poate umple acest imens gol de publicistică muzicală, de care România ar fi avut mare nevoie, cel puţin în primii ani de libertate.

[...]

În ordine alfabetică, le mulţumesc cu reverenţă tuturor redactorilor şi fotografilor, fără aportul cărora această revistă şi aceste cărţi nu ar fi existat: Liviu Antonesei, Ioan Big, Radu Birişteică, Denis Dinulescu, Mircea Giurgiu, Teodora Ionescu, Ovidiu Moldovan, Gabriel Petric, Valentin Radu Cantacuzu, Emil Răducanu, Nelu Stratone, Dumitru Ungureanu, Florin-Silviu Ursulescu şi Silvia Big, Tudor Macovei, Răzvan Nedelcu, Gabriel Olteanu, Radu Pencea, Adrian Mociulschi, Genu Ariseanu, Cristina Marin.

Un volum pentru centenar

Aniversarea noastră, de zece ani de revistă virtuală Arta Sunetelor, a picat bine. Un centenar omagiat şi de noi, dintr-un punct de vedere uitat de mulţi, şi anume cultura muzicală. Aşa cât a fost ea, şi în atât de puţine feluri auzită şi difuzată, muzica neamului nostru din sud-estul Europei trebuie cunoscută de urmaşii noştri şi, de ce nu propagată peste vreme. Sunt de acord cu UE şi valorile ei, însă fiecare, între graniţele sale, îşi educă populaţia, în special, cu propria identitate muzicală, cu excepţia unor rătăciri sonore, ce nu pot fi incluse în arta sunetelor. Şi nu mă refer la manele. De ce se risipeşte leul românesc afară din ţară pe drepturi de autor şi de ce nu ne cultivăm artiştii noştri, indiferent în ce stil muzical se îndreaptă aceştia? De ce? Îi obligă cineva pe francezi, italieni, germani sau englezi să facă asta? Categoric, nu. Au conştiinţă naţională şi ataşament pentru ţară şi neam. Îşi promovează, prin lege, în primul rând muzica lor şi în limba lor şi îşi instruiesc poporul şi în alte direcţii muzicale. Spun instruiesc în sensul normal al cuvântului, la ei existând biblioteci de sunete, cataloage de muzică, dicţionare şi alte cărţi sau publicaţii specializate în acest domeniu. La radio şi televiziune, oferta este diversă, iar acum, de când cu mediul on-line, puteţi cerceta şi vă puteţi desfăta cu arta sunetelor de pretutindeni.

[...]

Povestea prezumtivă a generalului Manole Ben Manole (şi a soţiei lui, Florica) este descrisă de scriitorul Denis Dinulescu în disertaţiunea Sound Of Silence, care ne oferă, un răspuns pertinent la întrebarea: De ce face mămăliga cocoloaşe?

Povestea imnurilor româneşti este elaborat conturată de profesorul, criticul şi istoricul literar, publicistul Ilie Rad, de la Universitatea “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.

Cel mai captivant prezentator al jazzului de la noi, Florian “Moşu” Lungu, ne devoalează în exclusivitate şi în premieră pentru fanii jazzului, primul capitol din cartea domniei sale, O istorie a jazzului în România, o amplă lucrare cu caracter enciclopedic, în curs de apariţie.

În eseul Diseminând estetica jazzului, scriitorul, jazzologul şi diplomatul Virgil Mihaiu ne descrie rodnica ispravă a cursului său, de la Academia de Muzică G. Dima din Cluj, demersul distinsului profesor aflându-se în cel de-al douăzeci şi unulea an de existenţă.

Binecunoscutul lider al trupei BEGA BLUES BAND, profesorul şi muzicianul, Johnny Bota, rememorează în articolul său Jazzul şi timişorenii istoria cluburilor, a muzicienilor şi a trupelor din oraşul de pe Bega. O frumoasă şi amplă naraţiune despre istoria jazzului timişorean.

Plai cu blues, mioriţe şi feţi-frumoşi este prima parte a mini-istoriei bluesului din Bucureşti. Cluburi şi trupe reamintite de cei ce-au fost contemporani cu întâmplările din underground (dedic acest episod celor doi prieteni, dispăruţi fulgerător dintre noi, în această  toamnă, Corneliu Tudor şi Ovidiu Nazarie).[...]

Pentru mulţi dintre noi, Cornel Chiriac a fost călăuza unei generaţii. Radu Nicolescu ne spune povestea sa şi aminteşte tineretului de al nostru dascăl din eter într-ale muzicii care nu moare.

Din Timişoara, Mimo Obradov ne explică de ce Spiritul radioului oferea “o imagine mult mai amplă și spațiu pentru visare“.

Ironia fină, suficient de corosivă, cu care, prietenul sunetelor alese, Emil Răducanu, ne prezintă Rockul românesc dintre furcile caudine ale casei de discuri Electrecord, - singurul moştenitor al zestrei muzicale din perioada comunistă -, va face deliciul partizanilor bunului-simţ muzical şi va face să pălească orgoliul nemulţumiţilor.

[...]

Gabriel Petric face o relevantă incursiune în istoria unui brand românesc, Fabrica de instrumente muzicale de la Reghin, HORA, cea mai mare firmă producătoare de instrumente muzicale din lemn din Europa.

Eseul, Cal măiastru, al prolificului scriitor şi critic, dr. în arte Grid Modorcea, întăreşte în noi iuţirea de sine, acel sentiment naţional pe care autorul l-a descoperit ca fiind parte din esenţa călătoriei muzicale peste veac a maestrului Gheorghe Zamfir.

A venit rândul lui Ioan Big să (ne) omagieze personalitea unui geniu, Maria Tănase, "Una dintr-o sută… de milioane“, o sinteză realizată cu (mult) discernământ şi trei incitante interviuri cu: maestrul Viorel Cosma, regizorul Radu Afrim şi muzicianul Vlaicu Golcea.

Modă şi jazz simfonic interbelic. Interviu cu Gaby Michăilescu despre surprinzătorul Sergiu Malagamba, realizat de poetul, scriitorul, arhivarul şi editorul Fabian Anton.

Ineditul unei sincere mărturisiri. Iulian Ignat realizează un interviu deosebit de interesant cu Ehsan Mashadi, intitulat Muzică pe ascuns şi care dezvăluie dragostea unui iranian pentru muzica lăutărească.

Un foarte aşteptat articol, despre un “gen muzical vocal instrumental, dramatic amplu, cu caracter popular, care îmbină muzica de divertisment cu tradiţia muzicală a operei şi operetei europene“, reuşeşte profesorul, inginerul de sunet şi muzicianul, Dan Spînu. Musicalul de la divertisment la manifest social este aproape o temă de doctorat.

Capodopere în dialog - Cream - Farewell Concert este o (altă) premieră în publicistica muzicală românească, de care se fac “vinovaţi”: subsemnatul împreună cu profesorul, muzicianul şi echinoxistul Gabriel Petric.

Traducerea şi adaptarea unui interviu cu celebrul Frank Zappa este deosebit de bine săvârşită de arhivarul muzicii de valoare, Bogdan-Lucian Stoicescu. Zappa şi mai cum? este titlul unei contemplaţii asupra creaţiei unui muzician fără egal.

Tema pe care i-am propus-o lui Marius-Christian Burcea, Muzica electonică versus new age, l-a stârnit în mod pozitiv, drept care puteţi lectura o autentică expunere despre două genuri muzicale ce se întrepătrund constructiv în ambele sensuri ale progresului muzical.

Încântătorul poem Eram tineri… A Rock Ballad, din finalul antologiei este scris de poetul Liviu Antonesei şi are un preambul consemnat de eseistul şi editorul Sorin Antohi intitulat Balada bovarismului contracultural Pornind de la un poem al lui Liviu Antonesei.[...]

Arta Sunetelor înseamnă pentru noi, cei care o slujim, Frumos, Adevăr, Spirit și Suflet îngemănate.

Le mulţumesc, cu veneraţie, tuturor redactorilor, colaboratorilor şi fotografilor, fără aportul cărora această antologie aniversară, nu ar fi existat! Zece dintr-o sută - Cartea sunetelor nu ar fi văzut lumina tiparului fără aleasa generozitate a inimosului prieten al Artei Sunetelor, Tudor “Puiu”, “Doru”, “Peter” Pop, camaradul escapadelor noastre duminicale şi al neuitatelor întâlniri din lumea bluesului, jazzului şi rockului de la noi.

Cartea sunetelor 2018.jpg

Radu Lupaşcu

(extrase din antologia aniversară Zece dintr-o sută - Cartea Sunetelor, 2018)


Grid Modorcea - 99

Cetatea inocentei 2018.jpgA apărut a 99-a carte a lui Grid Modorcea. Este anunțată ca fiind Revelația sa, definită prin titlul cărții: CIVITAS INNOCENTIAE / CETATEA INOCENȚIEI, o construcție puternică, originală, pregătită de câteva cărți anterioare ca UTOPIA, INOCENTOPIA, SPIRITUL CRITIC, ARMAGHDON REVELAT, GENIUS, în special, dar având și o versiune poetică în volumul SANCTUAR, în curs de apariție, care este o epopee în versuri a Revelației sale. CETATEA INOCENȚEI este o replică dată atât Revelației lui Ioan, cât și faimoasei Civitas Dei a lui Augustin, pe care autorul le consideră utopice.

De altfel, în CETATEA INOCENȚEI se face o istorie a utopiilor lumii, cu aplicații deosebite asupra celor mai importante dintre ele, de la cele biblice, scrise de Sfinții Părinți, precum „De Civitate Dei”, la „Utopia” lui Thomas Morus sau „Paradisul pierdut” al lui John Milton, până la dystopiile moderne, cum este cartea „Secondhand Time” a Svetlanei Alexievich, încununată cu Premiul Nobel. Grid Modorcea a descoperit și lansează ideea că toate utopiile și dystopiile lumii au ca liant comun inocența. Dovadă că nici una dintre profețiile lor nu s-a împlinit. Dar inocența face ca utopiile să fie accesibile, ba să fie consubstanțiale naturii umane. În esență, autorul face o pledoarie pentru o Cetate a Omului Purificat, pe calea lui „Armaghedon revelat”. Aceasta ar fi CETATEA INOCENȚEI, care include tot ce este mai valoros în utopiile umanității.

Desigur, face o revoluție în istoria religiei, prea rigidă, cantonată în vechi dogme, depășită de realitate, dar schimbarea radicală de macaz nu-l exclude pe Dumnezeu, dimpotrivă, Dumnezeu se află în centrul noii Cetăți, însă autorul are în vedere un nou Dumnezeu, numit Dumnezeul Dizident, pe care l-a descoperit în Apocalipsa lui Ioan. Este o adevărată provocare pentru biserică felul cum este recitită și înțelasă azi, acum, Apocalipsa biblică. Biblia este cea mai citită carte a lumii, dar supraviețuiește prin valoarea ei literară, crede autorul, nu prin profețiile ei, care, toate, sunt utopice. Deci Dumnezeu a murit ca Pasărea Poenix, findcă din el s-a născut Dumnezeul Dizident, care nu este nietzschean, dimpotrivă, are o natură inocențială și duce la purificarea omului.

CETATEA INOCENȚEI este o carte ce vine din viitor, fiindcă nu se adresează cititorilor de azi, conținând o revelație cu semnificații metamorfice. Autorul pare a trăi în alt veac, pe altă planetă, și privește lumea noastră printr-un ochean special, fiindcă ne consideră înrobiți unor deprinderi bolnave, robi ai Bibliei sau altor învățături fără noimă, care țin de concepția geocentrică asupra universului. Cartea lui Grid Modorcea se adresează cititorilor de mâine, dovadă fiind un laitmotiv ai ei: vedenia copiilor din viitor care stau cu mâinile întinse spre CIVITAS INNOCENTIAE. Iar semnificativă în acest sens este coperta I a cărții, ce reprezintă un copil care se roagă cu capul rezemat pe o icoană uriașă a Mântuitorului (vezi foto). Stilul cărții este foarte complex, îmbină fenomenologia mistică, studiul filosofic, cu proza literară și cu dicționarul de idei. Este un eseu în trei cărți, având ca ample coperți un prolog și un epilog. Este un tom de 485 de pagini, Format A5, corp 11. O mare parte din conținut este narativ, având personaje simbolice și inserții poetice, mai ales cartea a doua, care seamănă cu un dialog platonician.

CIVITAS INNOCENTIAE va fi prezentată pentru prima oară la Târgul de Carte Gaudeamus, urmând ca, pentru un eventual cititor din viitor, să fie prezentă pe piață la standurile Companiei de Librării București.

Cu acest volum 99, Grid Modorcea se află în pragul celei de a o suta cărți, ceea ce îl situează pe poziția celor mai prolifici scriitori ai literaturii române, dar o prolificitate de substanță, cu cărți de calibru, care acoperă toate genurile literare. Reținem ceea ce a spus despre el scriitorul Dumitru Dinulescu: „Grid Modorcea este autorul unei opere impresionante, care îl face cel mai important scriitor român în viață. Eu, ca vechi membru al Uniunii Scriitorilor, îl propun să candideze din partea României la Premiul Nobel pentru Literatură”.


Şapte zile, plus una. Mircea Mihăieş în dialog cu Ilie Stepan

Semnalăm apariţia unei deosebit de interesante lucrări despre creaţia şi rezistenţa unei valori a neamului nostru: PRO Musica şi derivatele ei. ILIE STEPAN a stat de vorbă cu scriitorul MIRCEA MIHĂIEŞ despre perenitatea şi expresivitatea muzicii rock din Banat. Acest volum a apărut cu sprijinul SAI Erste Asset Management S.A. Programul lansărilor: 14 noiembrie 2018, Timișoara, librăria "La Două Bufnițe" (Piața Unirii), ora 18. 17 noiembrie 2018, București, Târgul de carte Gaudeamus, la Pavilionul Central Romexpo, standul editurii Polirom, ora 12. 18 noiembrie 2018, București, Muzeul Național al Literaturii Române, strada Nicolae Creţulescu nr 8 (lângă UNITER), ora 18. 21 noiembrie 2018, Timișoara, Aula Magna a Universității de Vest, ora 18, urmată de concertul Ilie Stepan și prietenii.

"Se poate trăi fără compromis, fără să te înjoseşti? Se poate, aşa cum s-a putut şi în comunism. Nu toţi au făcut compromisuri. Unii au făcut compromisuri şi au dus-o mai bine. Au avut avantaje. Se fac şi azi compromisuri jenante, dizgraţioase. Cum se poate face artă fără compromis? Simplu: făcînd arta în care crezi. Şi strîngînd din dinţi pentru că nu ai banii pe care-i are X sau Y. Sigur că aş fi tentat să-i spun unui tînăr artist de azi să meargă înainte şi să rupă norii. Dacă se poate, asta trebuie să facă. Dar fără niciun compromis. I-aş sfătui pe tineri să aibă verticalitate şi să încerce să discute, dimineaţa, cu ei înşişi. În intimitatea dimineţii. Dacă atunci cînd te uiţi în oglindă poţi să te priveşti înseamnă că e bine. Trebuie să ştii să renunţi şi să urmezi drumul pe care ţi-l propui. Drumul cel mai sănătos este cel în care faci ceea ce ştii, atît cît ştii să faci. Acesta ar fi idealul. Urmează-ţi drumul.” (Ilie Stepan)

Despre Mircea Mihăieș

Mircea Mihăieş (n. 1 ianuarie 1954) este profesor de literatură engleză şi americană la Universitatea de Vest din Timişoara. Între 2005 şi 2012 a fost vicepreşedinte al Institutului Cultural Român. Redactor-şef al revistei Orizont. Volume publicate: De veghe în oglindă (1989); Cartea eşecurilor. Eseu despre rescriere (1990); Femeia în roşu (1990, în colaborare cu Adriana Babeţi şi Mircea Nedelciu); Cărţile crude. Jurnalul intim şi sinuciderea (1995); Victorian Fiction (1998); Masca de fiere (2000); Atlanticul imaginar (2002); Scutul lui Perseu (2003); Viaţa, patimile şi cîntecele lui Leonard Cohen (2005); Metafizica detectivului Marlowe (2008, tradus în Statele Unite în 2014); Despre doliu. Un an din viaţa lui Leon W. (2009); Ultimul Judt (2011); Ce rămîne. William Faulkner şi misterele ţinutului Yoknapatawpha (2012); Istoria lui Corto Maltese, pirat, anarhist şi visător (2014); Ulysses, 732. Romanul romanului (2016). A publicat şase volume în colaborare cu Vladimir Tismăneanu. Lucrează la o biografie ficţională a personajului Molly Bloom.

Despre Ilie Stepan

Mircea Mihaies in dialog cu Ilie Stepan.jpgIlie Stepan (n. 24 noiembrie 1953), compozitor, ghitarist, instrumentist (vioară, pian, blockflöte, percuţie, midi-programming), inginer de sunet, orchestrator, autor şi producător de proiecte muzicale. Membru fondator şi lider al grupurilor PRO Musica, Stepan Project, Stepan Project Blues Foundation. Iniţiator, împreună cu Horea Crişovan, al proiectului de ghitară acustică „Anotimpurile ghitării”. A compus muzică pentru peste 100 de spectacole de teatru şi peste 50 de filme documentare şi de televiziune. Peste 1.000 de concerte cîntate în întreaga carieră, în diferite formule. În premieră în România, a realizat cu PRO Musica prima operă folk (Creanga de cireş), primul concert rock în aer liber într-un spital de psihiatrie (Jebel, 1980), primul concert rock în aer liber într-un penitenciar (Timişoara, 2015). Primul muzician din România care, pe 20 decembrie 1989, a cântat (alături de Vasile Dolga) la Timişoara împotriva regimului dictatorial al lui Ceauşescu. Este autorul cântecului „Timişoara”, considerat „Imnul Revoluţiei Române” de la Timişoara, devenit ulterior imnul municipiului Timişoara. Piesa sa „Şahul păcii” (1988) este imnul oficial al Campionatelor Mondiale de Şah pentru Copii şi Tineret. Este membru de onoare al Societăţii „Timişoara”, cetăţean de onoare al municipiului Timişoara.


Evenimentul editorial al anului 2018 în materie de jazzologie

The History of European Jazz 2018.jpgVirgil Mihaiu, distinsul nostru expert în istoria jazzului a fost ales pentru a contextualiza fenomenul jazzistic din România în monumentală lucrare, The History of European Jazz, ce oferă o imagine organică de ansamblu a istoriei jazzului european şi constituie o sursă de inspirație pentru noile generații de ascultători și muzicieni. Lucrare de referinţă cu caracter academic, The History of European Jazz a apărut la editura britanică Equinox Publishing, sub egida Europe Jazz Network, fiind co-finanțată de către Creative Europe Programme of the European Union. Tomul, a cărui elaborare a durat câţiva ani, conţine 752 de pagini / format A4, având exorbitantul preţ de 280 dolari. Lansarea a avut loc la Lisabona în septembrie 2018. Editorul volumului Istoria jazzului european este eminentul jazzolog Francesco Martinelli, responsabil al „Centrului Naţional de Sudii despre Jazz” din notoria Accademia Nazionale del Jazz de la Siena. În cadrul acestui proiect paneuropean, sunt prezentate detaliat evoluţiile istorico-jazzistice din 40 de țări. Lista capitolelor pe ţări și autorii lor: Part 1: Western Europe 1. France (pp. 12-40) de Xavier Prevost; 2a. Great Britain 1900-1960 (pp. 41-56) de Alyn Shipton; 2b. Great Britain 1950-2010: Late-flowering Seeds of the Triangular Trade (pp. 57-82) de Duncan Heining; 3. Ireland (pp. 83-95) de Cormac Larkin; 4. Germany (pp. 96-119) de Martin Pfleiderer; 5. The Netherlands (pp. 120-142) de Bert Vuijsje; 6. Belgium (pp. 143-160) de Jean-Pol Schroeder; 7. Luxembourg (pp. 161-171) de Marc Demuth. Part 2: Scandinavia 8. Denmark (pp. 172-193) de Tore Mortensen; 9a. Sweden: 1919-1969 (pp. 194-216) de Jan Bruer; 9b. Sweden 1970-2000 (pp. 217-223) de Måns Wallgren; 10. Finland (pp. 224-237) de Juha Henriksson; 11. Norway (pp. 238-263) de Bjorn Stendahl; 12. Iceland (pp. 264-275) de Vernhardur Linnet. Part 3: Central Europe 13. Poland (pp. 276-303) de Krystian Brodacki; 14. Czech Republic (pp. 304-314) de Yvetta Kajanova; 15. Slovakia (pp. 315-322) de Yvetta Kajanova; 16. Hungary: the road to independence (pp. 323-340); 17. Romania (pp. 341-355) de Virgil Mihaiu; 18. Austria (pp. 356-377) de Andreas Felber; 19. Switzerland (pp. 378) de Bruno Spoerri. Part 4: Eastern Europe 20. Russia: Ninety-five Years in Search of an Identity (pp. 392-421) de Cyril Moshkov; 21. Belarus (pp. 422-425) de Dmitri Podberezsky; 22. Ukraine (pp. 426-437) de Aleksander Yudin. Part 5: The Western Mediterranean 23. Spain (pp. 438-460) de Chema Martinez; 24a. Portugal: 1920-1974 (pp. 461-469) de Pedro Cravinho; 24b. Portugal: 1974-2000 (pp. 470-481) de Rui Eduardo Paes; 25. Italy (pp. 492-517) de Francesco Martinelli; Part 6: The Baltic States; 26. Latvia (pp. 518-528) de Indrikis Veitners; 27. Lithuania (pp. 529-545) de Ruta Skudiene; 28. Estonia (pp. 546-559) de Tiit Lauk; Part 7: South-East Europe; 29. Greece (pp. 560-570) de Sakis Papadimitriou; 30. Former Yugoslavia (including Croatia, Slovenia, Serbia, Macedonia, Bosnia and Hercegovina, Montenegro, Vojvodina and Kosovo) (pp. 571-599) de Mladen Mazur, Iço Vidmar, Eleni Novakovska, Edin Zubcevic; 31. Bulgaria (pp. 600-607) de Vladimir Gadjev. Part 8: Europe/Asia 32. Turkey (pp. 608-620) de Hulya Tuncag; 33. Azerbaijan (pp. 621-628) de Rain Sultanov; 34. Armenia (pp. 629-641) de Armen Manukian.


Lansare Box Set Nicu Alifantis - Theatre Music Collection - Memorabilia

10.11.2018 – Nicu Alifantis București, Teatrul Dramaturgilor Români, ora 17:00 - Lansare și recital Nicu Alifantis în cadrul Festivalului Dramaturgiei Românești Contemporane, Ediția a II-a, 5-11 noiembrie 2018.

17.11.2018 – Nicu Alifantis București, Pavilionul Central Romexpo, ora 17:00 - Lansare și recital Nicu Alifantis - Theatre Music Collection - Memorabilia în cadrul Târgului Internațiopnal de Carte Gaudeamus, 14-18 noiembrie 2018.


top t bluzău - blues şi rock în acelaşi loc

Avem plăcerea de a va invita să fiţi alături de noi, fizic sau virtual, la festivalul “top t – bluzău - blues şi rock în acelaşi loc” care va avea loc în perioada 23 - 25 noiembrie 2018 la Cafeneaua Artiştilor Buzău. Top t este cel mai vechi festival de muzică rock din România având 30 de ediţii între anii 1983 şi 2017. De-a lungul anilor festivalul a găzduit pe scenă cei mai importanţi artişti români de gen şi a constituit o rampă de lansare pentru multe nume devenite importante ale muzicii rock din România. În acelaşi timp top t a oferit spaşiu pentru formaţii din Bulgaria, Ungaria, Austria, Grecia, Polonia, Franţa, SUA, Suedia. Top t a fost în 1996 primul festival de rock din România înregistrat live pe casetă audio, top t a fost primul festival rock transmis integral la televiziune în anii ’90 la Storm TV şi la TVR 2, apoi în anii 2000 a fost transmis integral online în timp real. În 2017 top t devine primul festival de gen căruia i se dedică o carte, lansată în aprilie în Buzău şi Bucureşti. Anul 2017 a adus şi transpunerea digitală a ediţiilor din 1989 şi începând cu 1994, distribuirea filmărilor pe youtube.com aducând zeci de mii de vizualizări şi o revigorare a imaginii festivalului. Ediţia din anul 2017, cea de-a 30-a, a avut loc în perioada 15 - 16 septembrie şi a reuşit să aducă pe scenă o serie de nume care au scris istoria rezistenţei top t: TAINE, TROOPER, DIRTY SHIRT, CELELALTE CUVINTE, alături de două trupe laureate în anii ’80, SURVOLAJ şi TRANS-EXPRES şi de 5 formaţii tinere şi în ascensiune selectate de organizatori: AM FOST LA MUNTE ŞI MI-A PLĂCUT, E-AN-NA, WHITE WALLS, BLACKSHEEP, HTETHTHEMETH. Iniţiat în 1995 de un grup de inimoşi iubitori de muzică din Buzău împreună cu omul de cultură Florian Pittiş, festivalul Bluzău a fost un reper în elita manifestărilor de gen care promovează valorile autentice, creaţiile originale şi prestaţiile "live". Prin caracterul său cosmopolit şi internaţional, Bluzău a găzduit în cele 21 de ediţii artişti şi formaţii de frunte din România dar şi nume din Republica Moldova, Franţa, Germania, Canada, Statele Unite ale Americii, Serbia, Israel, Bulgaria, Ungaria. În 2018 cele două festivaluri se reunesc sub acelaşi acoperiş timp de 3 zile oferind publicului nume în premieră la festival sau care nu au mai evoluat de mai bine de 12 ani pe scena celor 2 festivaluri. Astfel, NORUNEGRU, COMA, ROBIN & THE BACKSTABBERS, UNTOLD FAIT, DUSTY RIDE, CROSSING ETERNITY, ADI BĂRAR BAND vor fi pentru prima oară în festivalurile noastre, în timp ce QUO VADIS, M.S. şi TIMPURI NOI revin după mai bine de 12 ani. O surpriză plăcută este renaşterea trupei buzoiene FOCURI VII, care a evoluat la top t în anii’ 80. Cei care doresc să se acrediteze la eveniment sunt rugaţi să ne trimită o cerere pe adresa toleainaction@gmail.com până pe data de 16 noiembrie 2018. Pentru alte informaţii şi detalii vă rugăm să ne contactaţi la adresa de e-mail toleainaction@gmail.com sau la telefon 0744855911 – Tolea - sau să vizitaţi pagina FB.


Sighişoara Blues Fest ediţia cu numărul 14!

CARL SONY LEYLAND TRIO / GRAINNE DUFFY - 29 martie 2019

KYLA BROX BAND / JOE KROWN & JASON RICCI - 30 martie 2019

Câte povești, atâtea cântece blues scrise. Ai ocazia să pornești într-o călătorie muzicală de excepție, participând la cea de-a 14-a ediție a unui festival cu tradiție în România. Concertele încep la ora 19.30. Ușile vor fi închise înainte de fiecare spectacol după cum urmează: 19.30, 21.00. Ușile se deschid timp de 30 de minute, în pauza dintre concerte. Pot fi achiziționate de la recepția Hotelului Fronius Residence, telefonic la +40265 779 173 sau prin email la contact@fronius-residence.ro. Biletele pot fi plătite în numerar sau prin ordin de plată în contul Asociației culturale spitalicești din Sighișoara Blues RO58 RZBR 0000 0600 0876 0874 Raiffeisen Bank, agenția Sighișoara. Prețul biletelor – 100 lei pentru prima seară și 150 lei pentru a doua seară. Biletele pot fi achiziționate începând cu 15 noiembrie 2018.


Diafană şi cuceritoare, MARIZA sărbătoreşte primăvara muzicală în Bucureşti

Celebra artista portugheză, MARIZA concertează din nou la Bucureşti, în 2019, însoţind primii ghiocei ai primăverii muzicale pe scena Sălii Palatului în data de 6 martie 2019, unde va promova cel mai nou album, selftitled, lansat anul acesta, sub egida Warner Music Portugal! Succesul evenimentului de la Bucureşti, din februarie 2018, cât şi momentele emoţionante din timpul concertului, clipe ce i-au încântat până şi pe iubitorii artistei din Portugalia, o aventurează, iată, pe MARIZA într-o nouă şi strălucitoare călătorie artistică în ţara noastră, fiind dornică să descopere inclusiv tradiţia Mărţişorului. Păstram, şi de data aceasta, menţiunea că NOUA REGINĂ A MUZICII FADO este MARIZA, cântăreaţa cu cele mai mari vânzări din istoria muzicală a Portugaliei! Materialul din 2015, Mundo, a fost dublu platinat pentru vânzări de peste 30.000 de unităţi, fiind o altă mare realizare ce a venit după ce Mariza a primit la Londra premiul pentru Cel Mai Bun Artist în 2016. Un premiu oferit de prestigioasa revistă Songlines, şi la nici două săptămâni de la nominalizarea albumului pentru Latin Grammys. Într-un singur deceniu, MARIZA a vândut peste un milion de albume şi a susţinut un număr impresionant de concerte pe întreg mapamondul. O apariţie extravagantă, eleganţă şi, mai ales, un glas ce a topit instant inima ascultătorilor. În anul 2004, solista primeşte premiul Asociaţiei Jurnaliştilor Străini din Portugalia, dar şi European Border Breakers Award. De asemenea, tot în 2004, cu ocazia Jocurilor Olimpice din Atena, Mariza a cântat în duet alături de Sting piesa A Thousand Years. Biletele se găsesc la următoarele categorii de preturi: CAT. I – 349 lei; CAT. II – 249 lei; CAT. III – 149 lei; CAT. IV – 99 lei. Biletele se pot cump[ra de pe ticketstore.ro! Por'ile se vor deschide la ora 19 şi concertul va începe la ora 20!

Despre MARIZA

Născuta pe data de 16 decembrie 1973, în Mozambique şi crescută în Portulagia, multipla nominalizată la premiile Grammy şi câştigătoare a premiului BBC pentru Cel mai Bun Artist European, Mariza este, indubitabil, diva internaţională a muzicii fado. Niciun alt artist portughez nu a cunoscut un succes mai fulminant de la Amália Rodrigues încoace, având recenzii la superlativ din partea celor mai exigenţi critici de specialitate şi dovedind, pe această cale, că este un talent de rang internaţional, de la care toţi ne aşteptăm pe viitor la tot ce-i mai frumos în muzică. Partenerii ei muzicali au fost dintre cei mai buni: Jacques Morelenbaum şi John Mauceri, José Merced şi Miguel Poveda, Gilberto Gil şi Ivan Lins, Lenny Kravitz şi Sting, Cesária Évora şi Tito Paris, Carlos do Carmo şi Rui Veloso. Combină într-o manieră extrem de personală poezia muzicii folk din Portugalia, cadenţele arabe cu uşoare inflexiuni africane, jazzul, sonoritatile gospel, inclusiv bluesul. Povestea de succes a divei portugheze explodează în anul 2001, odată cu lansarea primul album, Fado em Mim, pentru care a primit patru discuri de platină în ţara de origine. Cel de-al doilea album, Fado Curvo, un succes garantat, ocupă locul al şaselea în topul Billboard, iar Mariza a devenit, astfel, artista cu cele mai mari vânzări din istoria muzicală a Portugaliei. Mariza a fost măritată cu António Ferreira, tatăl primului ei copil pe nume Martim, născut pe data de 6 iulie 2011. DISCOGRAFIE: Fado em Mim (2002); Fado Curvo (2003); Live in London (2005) DVD; Transparente (2005); Concerto em Lisboa (2006) DVD & CD; Terra (2008); Fado Tradicional (2010); Mundo (2015); Mariza (2018).


VIENNA MAGIC CHRISTMAS EDITION

De 14 ani, mii de spectatori din România se bucură de atmosfera sărbătorilor de iarnă pe ritmurile fermecătoare ale muzicii clasice vieneze, în interpretarea faimoasei orchestre JOHANN STRAUSS ENSEMBLE, condusă de charismaticul dirijor Russel McGregor. Tradiția continuă și în acest an, iar noul concert al muzicienilor austrieci, intitulat VIENNA MAGIC - CHRISTMAS EDITION, va poposi în mai multe orașe din țara noastră, precum Brașov, Bistrița, Cluj-Napoca sau Râmnicu-Vâlcea și va culmina cu o reprezentație specială, în data de 17 decembrie 2018, la Sala Palatului din București, începând cu ora 19:30. Lucrări muzicale ce aparțin marilor compozitori Johann Strauss I și II, compoziții de Franz Lehar, Karl Komzak, Julius Fucik, dar și temele de Crăciun create de Johann Sebastian Bach, sunt doar câteva dintre bijuteriile muzicale care vor înnobila programul concertului Vienna Magic – Christmas Edition. Soprana Irina Baianț, soprana Milena Arsovska și baritonul Michael Havlicek în calitate de invitați speciali, vor contura tabloul încântător al unei seri magice de iarnă prin intermediul unor recitaluri veritabile. Soprana Irina Baianț a cucerit Europa cu talentul și frumusețea ei, iar vocea ei s-a făcut auzită de pe marile scene ale lumii. Are doar 28 de ani, dar o activitate impresionantă, cu peste 70 de concursuri naționale și internaționale la activ. A colaborat cu Scala, Alte Oper Frankfurt, Filarmonica din Berlin, Opera din Viena, Opera Garnier din Paris, Filarmonica din Bruxelles, Balshoi Teatre din Moscova, Palatul Kremlin, Grand Rex Paris, Opera Națională din Istanbul, München Stats Oper, Her Majesty\'s Theatre Londra, Paladium theatre UK și multe altele. Soprana Milena Arsovska provine din Macedonia, deține diploma de master a Universității de Muzică și Arte din Viena și este aboslventă a Universității din Ss.Cyril și Methodius, Facultatea de Muzică din Skopje, Macedonia. Milena Arsovska a fost finalista prestigioasei competiții de canto Leyla Genzer din Istanbul, în 2012 și a câștigat premii importante la numeroase concursurile internaționale de muzică, precum: concursul de Operetă Dostal din Viena, în 2011, concursul internațional de muzică OEJAB din Viena, Heder-Stipendium sau Crossover Competition-Heinrich Strecker din Baden, în 2013. Și-a făcut debutul la Opera din Macedonia, în Tosca, și-a continuat activitatea artistică la Teatrul din Vienna, iar în 2015, a devenit angajata Teatrului din Magdeburg, unde a interpretat rolul lui Gretchen în operă comică Der Wildschütz. În urma succesului obținut, i-a fost atribuit un al doilea rol, în același an: Milena Arsovska interpretând rolul principal al filmului Stravinsky's Nightingale, care a avut premiera la Teatrul Național din Praga. Baritonul Michael Havlicek nu este la prima vizită în România. Artistul a mai fost prezent în concertele orchestrei Johann Strauss Ensemble din țara noastră, în anii 2009, 2010, 2016 și 2017. Este absolvent al Conservatorului din Vienna. De-a lungul timpului a susținut numeroase concerte și recitaluri pe marile scene internaționale din Japonia, Africa de Sud, Argentina, Germania și SUA. Din anul 2011, este anagajat al Vienna Volksoper și poate fi admirat, și astăzi, ca deținător al rolurilor principale în aproape toate producțiile scenice. Atracția concertelor susținute de orchestra austriacă se datorează, în mare parte, magnetismului lui Russel McGregor, dirijor și prim-solist, deținător al unei viori fabricate de Carlo Giuseppe Testore în anul 1697, “sora mai mică” a celebrei viole a lui Wolfgang Amadeus Mozart. În acompaniamentul sau sub bagheta lui Russel McGregor, au performat vedete ale muzicii de operă, precum Luciano Pavarotti, Jose Carreras sau Ildiko Raimondi. Johann Strauss Ensemble încânta mii de spectatori din România, an de an, prin sunetul tipic austriac, virtuozitate, plus o picătură de umor, elemente care, de altfel, stau la baza succesului internațional al acestei orchestre de muzicieni de prim rang. Întrucât concertele orchestrei Johann Strauss Ensemble sunt susținute, de fiecare dată, cu casa închisă, organizatorii le recomandă tuturor persoanelor interesate să își achiziționeze biletele din timp, online de pe ticketnet.ro, iabilet.ro, bilet.ro, bilete.ro, startickets.ro, eventim.ro sau direct de la casa de bilete a Sălii Palatului. Prețurile biletelor variază în funcție de categoria de loc, după cum urmează: Cat.IV – 50 lei, Cat.III – 80 lei, Cat.II – 100 lei, Cat.I -150 lei și VIP – 210 lei.


Premiere oferite de ARTmania Festival 2019:

Opeth revine pe scena festivalului la 10 ani de la primul concert susținut în premieră în România, la ARTmania; Madrugada se reunesc la 10 ani după despărțire și concertează în premieră în România; Wardruna vine pentru prima oară în România, într-un show pe scena din Piața Mare; Myrkur: Folkesange – artista revine în țara noastră pentru ARTmania 2019 cu un concert special, parte din turneul său acustic. Opeth, Madrugada, Wardruna și Myrkur fac parte din primul val de artiști confirmați la cea de-a 14-a ediție ARTmania Festival, ce va avea loc în perioada 26 - 27 iulie 2019, în Piața Mare a cetății medievale a Sibiului.

Opeth, unul dintre cele mai cunoscute nume ale industriei muzicale internaționale, revine pe scena ARTmania Festival la 10 ani de când a urcat pe scena din Piața Mare și a concertat în premieră în România. Trupa suedeză care a redefinit un întreg gen, a demontat convențiile muzicale și nu a încetat să își surprindă fanii, a fost înființată la iniţiativa lui Mikael Åkerfeldt, în 1990, într-una dintre suburbiile orașului Stockholm, Suedia. Cu 12 albume la activ, intense, variate și bogate stilistic, Opeth se numără printre cele mai bune proiecte muzicale de pe mapamond, fie că vorbim despre show-urile live sau despre albume. De-a lungul carierei, trupa a parcurs un traseu stilistic foarte divers și interesant: cu Orchid (1995) a redefinit granițele death metal-ului. Șase ani mai târziu, cu Blackwater Park, a atins culmile muzicalității specifice genului, pentru ca Damnation (2003) să spargă normele consacrate. Cinci ani după aceea, Watershed a marcat încheierea capitolului death metal după vizitarea și surprinderea celor mai întunecate colțuri și a celor mai brutale nuanțe ale sale. În 2014, albumul Pale Communion a reprezentat puntea de trecere oficială către genul progresiv, marcată de o îmbinare și interpretare inedită, contemporană, a tonalităților specifice anilor ‛60, ‛70 și ‛80. Drept dovadă pentru reușitele muzicale ale trupei stau nu doar recenziile pozitive ale criticilor de specialitate, ci și un premiu Grammy pentru „Cea mai bună prestaţie Hard Rock” din Suedia și adjudecarea a nenumărate poziții în topurile internaționale, precum Billboard 200. Opeth este un nume care nu va cădea pradă timpului, ci se va reinventa mereu pentru a deveni mai bun.

Norvegienii de la Madrugada sunt actorii unei duble premiere: pentru prima dată în concert în România și pentru prima dată reuniți după o pauză de 10 ani, trupa alegând ca ARTmania Festival să facă parte din turneul lor de revenire. Acest tur de forță european marchează 10 ani de la lansarea legendarului lor album de debut, Industrial Silence, motiv pentru care pe scenă vor urca 3 dintre cei 4 artiști care au format inițial Madrugada: Sivert Høyem, Frode Jacobsen și Jon Lauvland Pettersen. Madrugada, care înseamnă „ora albastră” în spaniolă și portugheză (perioada gri-albastră care precede răsăritul), a fost înființată în 1993 în oraşul norvegian Stokmarknes. Numele le-a fost sugerat membrilor trupei de unul dintre prietenii lor, un poet care compunea și texte ale pieselor. În cei peste 13 ani de existență, trupa a lansat șase albume, unele ajungând cele mai vândute albume din Norvegia și aducându-le cinci premii în cadrul anualei Spellemannprisen, echivalentul norvegian al premiilor Grammy (la categoriile „Cel mai bun album rock”, „Cel mai bun cântec” și „Cel mai bun Spellemann al anului”), două premii „Alarm awards” și numeroase trofee pentru vânzările obținute de lucrările lor.

Wardruna, cunoscută publicului larg din România în special datorită serialului Vikings, este o trupă norvegiană de neo/dark folk ce exporează adâncimile și misticismul culturii tradiționale nordice, reinterpretate într-un stil contemporan, cu accentuate note de mister. Înființată în 2003 de Einar Kvitrafn Selvik, trupa a impresionat iubitorii neofolk-ului cu hipnoticul lor album de debut, intitulat gap var Ginnunga, primul din trilogia muzicală Runaljod, ce stă sub semnul a 24 de rune. Fiecare înregistrare inclusă pe unul dintre cele trei albume a fost realizată în natură, în locuri sau circumstanțe relevante pentru fiecare dintre cele 24 de rune. În perioada care a urmat lansării primului album, formația s-a concentrat pe adaptarea pieselor la cerințele concertelor live. Efortul a fost încununat de succesul pe care l-au cunoscut apoi în seria de show-uri, ce a culminat cu reprezentația susținută la Muzeul Norvegian de Nave Vikinge, în fața lui Gokstad, un vas vechi de 1.100 de ani. Cel de-al doilea album al trilogiei, Yggdrasil, a fost adus la viață cu ajutorul celor mai vechi instrumente tradiționale nordice și al anticelor ritmuri poetice, potențate de versurile scrise în norvegiana veche sau în dialectele care au precedat această limbă. Sunetele străvechi născute de instrumentele tradiționale sunt completate de muzicalitatea vocilor, ale șoaptelor sau incantațiilor și de sound-uri venite din surse mai puțin abordate în mod obișnuit, ca: sunetele copacilor, ale pietrelor, apei sau ale torțelor aprinse. Ultimul album al trilogiei, intitulat Runaljod – Ragnarok, a fost lansat spre finalul lui 2016 pentru a conduce ascultătorul mai departe, în călătoria inițiatică lansată cu ocazia înființării trupei. La cea de-a 14-a ediție ARTmania Festival, Wardruna își va încânta fanii și cu piese de pe ultimul album al trupei, Skald, ce va fi lansat spre finalul lui noiembrie 2018. Skald promite multe surprize ascultătorilor, purtându-i într-o aventură muzicală aflată în afara bogatului peisaj sonor pentru care Wardruna a devenit faimoasă. Noua abordare, directă, dar la fel de intensă, va cufunda călătorii într-o îmbinare mistică de poezie, voce și sunetele străvechi ale instrumentelor tradiționale.

Myrkur: Folkesange - artista revine în România cu un concert special ce face parte din turneul acustic (numit Folkesange). În cadrul acestuia, alături de un grup de tineri instrumentiști și de un cor de fete, artista va interpreta melodii din folclorul nordic și compoziții proprii reinterpretate în versiune acustică, ambele tipuri de piese fiind incluse pe cel mai recent album, Mareridt. Myrkur, termen care se traduce prin „întuneric” în islandeză, este numele proiectului muzical de black-metal și alter ego-ului artistei și fotomodelului danez Amalie Bruun. Născut din tenebrele scandinave, Myrkur combină intensitatea brută a energiei masculine cu tonalitățile black metal și cu muzicalitatea vocilor feminine, sofisticate și delicate pe alocuri. Albumul de debut, M (coprodus cu Ulver, în colaborare cu membri din Mayhem, Nidingr și Arch Enemy), a adus Amaliei Bruun premiul pentru „Cel mai bun album hard rock” la Gaffa Awards, în 2015, premiul pentru „Trupa anului” și cel pentru „Metal album of the Year” la competiția High Voltage Awards. A fost îndelung lăudată de critică (Steppeulven – Asociația Daneză a Criticilor Muzicali), a avut turnee alături de nume cunoscute, precum Behemoth sau Opeth și a urcat pe scenele unora dintre cele mai mari festivaluri, ca: Hellfest, Graspop sau Wacken Open Air Festival. Cel de-al doilea album al artistei, Mareridt („coșmar” în daneză) reprezintă o intensă juxtapunere a întunericului cu lumina, tradusă în tonalități, ritmuri și sunete intense, ce i-au adus premiul pentru „Albumul Anului” în cadrul galei „Golden Gods Ceremony”, organizată de Metal Hammer.

Abonamentele pentru ediția 2019 a Festivalului ARTmania s-au pus în vânzare pe website-ul oficial, artmaniafestival.ro, primele 1.000 de abonamente având un preț special de 190 lei/ buc., disponibil până la epuizare, dar nu mai târziu de 30 noiembrie 2018. ARTmania Festival, primul festival românesc care a dezvoltat în România ideea de îmbinare dintre artă și divertisment („entertainment”), este o platformă dedicată promovării tuturor formelor de expresie artistică inspirate din cultura rock. De-a lungul edițiilor sale, ARTmania s-a consacrat drept principal promotor regional al proiectelor muzicale contemporane. Însă, ARTmania Festival nu înseamnă doar concerte ale unor mari formații internaționale și locale. Muzica este componenta de bază de la care a pornit totul, însă, reprezintă doar o parte din experiența pe care festivalul a dorit să o ofere iubitorilor de artă din România și din străinătate. Încă de la începuturi, ARTmania a fost gândită ca o platformă culturală menită să ofere publicului cât mai multe evenimente și moduri de a experimenta forme variate de expresie artistică, precum: concerte, expoziții, lansări de carte sau proiecții de film. Acest spațiu comun de întâlnire al artiștilor și publicului la nivelul sunetului, culorilor, imaginilor sau literelor, găzduit de Piață și de cetatea medievală, creează spațiul de poveste și magia care reprezintă, în esență, spiritului festivalului. Fiind cel mai longeviv festival rock din România și una dintre mărcile cu cea mai îndelungată tradiție de pe scena culturală regională, ARTmania și-a conturat propria identitate prin intermediul unui concept îndrăzneț și al unui ambient special: Piața Mare a uneia dintre cele mai frumoase cetăți medievale din Estul Europei. ARTmania explorează mereu drumuri noi, capitalizând experiența edițiilor anterioare, când pe scena festivalului au urcat o serie de trupe importante, de la Steven Wilson, Serj Tankian și Devin Townsend, la Die Toten Hosen, Nightwish, Within Temptation, HIM, Tarja Turunen, The Gathering, The Sisters of Mercy, Lacuna Coil, Helloween, Lacrimosa, Poets of the Fall sau Deine Lakaien, printre mulți alții. Pentru mai multe informații vă rugăm contactați: press@artmania.ro.

Dream Theater confirmat la ARTmania Festival 2019

Formația americană Dream Theater rescrie formula vitezei și aduce Distance over Time la ARTmania Festival 2019. Dream Theater (SUA) va urca pe scena ARTmania Festival, ce va avea loc în perioada 26 - 27 iulie 2019, în Piața Mare a cetății medievale a Sibiului. Americanii, pionieri ai genului progressive-metal, vor aduce la ARTmania Festival Distance over Time, viitorul lor album de studio, cel de-al 14-lea material scos în cei peste 30 de ani de carieră. James LaBrie (voce), John Petrucci (chitară), Jordan Rudess (clape), John Myung (bass) și Mike Mangini (tobe) tocmai au terminat de înregistrat viitorul lor album, Distance over Time, și afirmă că „frăția” dintre ei e mai puternică decât oricând. Pentru prima oară în ultimii 20 de ani, cei cinci super-muzicieni au scris și înregistrat albumul locuind practic împreună, timp de mai bine de patru luni de zile, într-un studio din Monticello, New York. Între grătarele făcute cu rândul și lungile taclale cu care „spărgeau” cele până la 14 ore de lucru în studio, muzica celui de-al 14-lea album al trupei a venit natural, spontan, și s-a așezat ca un soi de pecete peste puternica prietenie care îi leagă. Chimia a fost esențială pentru Dream Theater în această perioadă, mai ales după turbulențele majore prin care trupa a trecut în 2010, când unul dintre fondatorii proiectului a părăsit proiectul (toboșarul Mike Portnoy). Mike Mangini, înlocuitorul lui Portnoy în spatele tobelor, face acum cu adevărat parte din „Familie”, pentru prima oară contribuind total la un album de studio, inclusiv în ceea ce privește textul pieselor. Dream Theater a luat ființă în 1985, în jurul unui nucleu format din Patrucci, Myung și Portnoy. La acel moment, cei trei erau studenți ai Colegiului de Muzică Berklee, iar trupa a fost numită „Majesty” în primă fază. După 33 de ani, două nominalizări la Grammy și 15 milioane de albume vândute, grupul se consideră pe deplin matur din punct de vedere creativ și promite un material monumental, în care, cu virtuozitatea impresionantă de astăzi, trupa se întoarce la origini pentru a învia atât partea heavy, cât și pe cea proggy. Totul, așa cum spune Petrucci, pentru o muzică pe care o cântă cu super-plăcere. „În calitate de producător, scopul meu a fost să încerc să fac albumul cu cel mai bun sound din istoria Dream Theater, așa încât ascultătorul să fie pur și simplu îmbrățișat de muzică. Aș vrea ca acest album să reflecte cât mai corect cantitatea imensă de suflet, bucurie și pasiune pe care am pus-o în el, iar oamenii să rămână, la finalul discului, cu energia pură cu care ne-am încărcat cât timp am stat împreună la studio”, afirmă Petrucci. Pe lângă miile de fani complet fascinați de muzica lor, Dream Theater mai are o legătură strânsă cu România: primul lor concert în țară, la București, în 2002, a fost înregistrat și inclus ca „official bootleg” în discografia trupei. Cei care vor veni să vadă concertul din Piața Mare din Sibiu s-ar putea bucura și de câteva piese din deja clasicul Metropolis II: Scenes from a Memory, albumul lor din 1999, pe care trupa îl va reproduce live integral (cel puțin în prima parte a turneului, care va avea doar concerte „an evening with”), pentru a marca împlinirea a 20 de ani de la lansare. Pe scena ARTmania Festival din Piața Mare a Sibiului, Dream Theater (SUA) vor urca alături de Opeth (Suedia), Madrugada (Norvegia), Wardruna (Norvegia) și Myrkur (Danemarca), alte nume cunoscute pe scena muzicală internațională urmând să fie anunțate în viitor.


Biletele pentru concertul SCHILLER, la preţul de 89 lei sunt sold out!

Biletele la preţul promoţional pentru concertul SCHILLER - KLANGWELTEN TOUR de pe 19 ianuarie 2019, de la Arenele Romane, sunt în acest moment, SOLD OUT! Invităm iubitorii lui Christopher von Deylen să achiziţioneze bilete de pe ambilet.ro, la preţul de 109 lei, până pe data de 18 ianuarie 2019. Vă reamintim că magneticul artist german va concerta la Bucureşti, într-un show exclusivist, o adevărată cascadă perfectă de sunet şi lumini, în care vom asculta şi câteva piese de pe viitorul său album Morgenstuns (Rise – în engleză), care, se pare, va fi lansat anul viitor. "Sunt foarte mulţumit de Rise. Am lucrat la acest material cum rar mi s-a întâmplat, cu foarte multă bucurie! Abia aştept să vi-l prezint! Are şi invitaţi surpriză”, a conchis Christopher. Intrarea la concert va fi permisa de la ora 19, iar concertul va începe la ora 20! Dacă în 2016, când a concertat (practic) pentru prima oară în România, Schiller şi-a cerut scuze că nu ştie să spună “mulţumesc” în limba română, atunci, “Zeul Sunetului” a promis, printre ropotele de aplauze, că se va întoarce şi va învăţa! Iată că revine şi… nu oricum, ci cu mult mai multe piese cunoscute şi cu o scenă senzaţională, inundată de lasere, lumini şi sunet surround. De-a lungul carierei sale, artistul a susţinut concerte EXTREM de apreciate atât de către public cât şi de către mass-media. Schiller şi-a câştigat faimă începând cu 1998. Numele l-a preluat după poetul şi dramaturgul german Friedrich Schiller. Postul de televiziune grecesc Music Force Europe dedică timp muzicii lui Schiller, în fiecare săptămâna, într-un show ce se numeşte Schill-Out. Primul succes cu adevărat răsunător a lui von Deylen s-a petrecut în 2003 cu albumul Leben (Viaţă, Existenţă), primul dintr-o serie de materiale foarte reuşite şi apreciate de un public larg. Cinematicul album Future, apărut în 2016, a fost inspirat de zilele petrecute în deşertul Mojave, din SUA. Pe acest ultim produs discografic, SCHILLER a colaborat cu numeroase vocaliste, printre care: Kêta, Arlissa, Emma Hewitt, Samu Haber, Sheppard Solomon, Maggie Szabo, Cristina Adriana Scabbia - cunoscută din Lacuna Coil, Tawgs Salter şi celebra actriţă Sharon Stone, ce a scris versurile piesei For You. Biletele pentru show-ul SCHILLER, KLANGWELTEN TOUR se găsesc exclusiv pe AmBilet.ro la următoarele categorii de preţuri: PRESALE 2: 109 lei; ACCES GENERAL: 135 lei.

Despre SCHILLER (CHRISTOPHER VON DEYLEN)

Schiller (Christopher von Deylen - n. 15 octombrie 1970) este un artist de muzică electronică (chill out/trance) şi ambient, de origine germană. Dragostea pentru muzică s-a născut în 1982, “când am auzit prima oară o casetă de calitate foarte proastă cu Tangerine Dream. Acela a fost momentul decisiv, punctul de plecare”, a declarat artistul intr-un interviu. De-a lungul ultimilor ani, acesta a susţinut concerte EXTREM de apreciate de public şi de mass-media. Schiller şi-a cunoscut faima începând cu 1998. Numele l-a preluat după poetul şi dramaturgul german Friedrich Schiller. Iniţial, Schiller a fost un duo format din Christopher von Deylen şi Mirko von Schlieffen. În jurul anului 2001, von Schlieffen a părăsit trupa, lăsându-l pe von Deylen singurul membru. În 2002, Schiller a câştigat premiul ECHO pentru Best Dance Single al anului cu Dream of You. Schiller a vândut peste 7 milioane de albume în întreaga lume. Christopher von Deylen nu a făcut partea de voce niciodată şi s-a ajutat cu nume de renume, precum: Tarja Turunen (ex. Nightwish), Samu Haber de la Sunrise Avenue, soprana de crossover Sarah Brightman, Moya Brennan din Clannad, Adam Young din Owl City, Andrea Corr de la The Corrs, Colbie Caillat, Sarah Howells din Paper Aeroplanes, Ben Becker, Peter Heppner din trupa de synthpop Wolfsheim, Milu - cunoscuta sub numele de Mila Mar, Xavier Naidoo, Arlissa, Maya Saban, Kim Sanders ex. Culture Beat, Ana Torroja din formaţia spaniolă Mecano, Despina Vandi, Alexander Veljanov din grupul darkwave Deine Lakaien, suedeza September etc. Alte colaborări importante a avut alături de: Anggun, Lang Lang, Klaus Schulze, Mike Oldfield, Helen Boulding, Kate Havnevik, Damae of Fragma, Stephenie Coker şi actriţa germană Anna Maria Mühe.

DISCOGRAFIE: Albume lansate în Europa: 1999 - Zeitgeist (Spirit of the Age); 2001 - Weltreise (The World Trip); 2003 - Leben (Life); 2005 - Tag und Nacht (Day and Night); 2008 - Sehnsucht (Desire); 2010 - Atemlos (Breathless);    2012 - Sonne (Sun); 2013 - Opus; 2016 – Future; 2019? - Morgenstund. Albume lansate în SUA: 2001 - Zeitgeist; 2002 - Voyage; 2004 - Life; 2005 - Prologue; 2007 - Day and Night; 2011 - Breathless; 2013 - Sun. schillermusic.com.


ROCK THE CITY FESTIVAL prezintă THE CURE

Luna iulie 2019 devine o perioadă extrem de fierbinte pentru iubitorii concertelor în aer liber! După ce săptămâna trecută ne-am bucurat să vă anunţăm una dintre cele mai preţioase embleme ale rockului american, BON JOVI, azi, sărim direct pe continentul european pentru a vă comunică un nou super eveniment! Pentru prima oară în România, vă prezentăm, cu deosebit respect, concert extraordinar THE CURE, pe 22 iulie 2019, în Piaţa Constituţiei! Alături de celebra trupă britanică vor concerta şi cei trei irlandezi de post-rock, GOD IS AN ASTRONAUT! În peste 40 de ani de activitate muzicală, THE CURE a avut în componenţă mai mult de 13 membri, la evenimentul din Bucureşti, de anul viitor regăsindu-se: SIMON GALLUP - bas, JASON COOPER - baterie, ROGER O'DONNELL - clape şi REEVES GABRELS - chitară şi, în mod evident, inconfundabilă şi constanţă prezenţă a lui ROBERT SMITH - voce şi chitară. Primul concert din cariera muzicală THE CURE a avut loc în 1978. Urmăriţi obsesiv de cifra 13, formaţia are la activ 13 albume de studio, cu vânzări de peste 27 de milioane de copii, mai mult de 40 de single-uri, câteva materiale live, valoroase coloane sonore şi o multitudine de alte activităţi culturale conexe, ce fac din THE CURE o adevărată comoară muzicală şi o formaţie care a influenţat semnificativ numeroase grupuri celebre. Biletele sunt disponibile în reţeaua Eventim la următoarele categorii de preţuri: Diamond Circle preţ 390.00 lei; Golden Circle preţ 280.00 lei; GA/Standing preţ 220 lei; GA Early Bird preţ 170 lei; Tribune seats preţ 420 lei. DEŢINĂTORII UNUI BILET LA CONCERTUL BON JOVI CARE VOR SĂ ÎŞI ACHIZIţIONEZE UN BILET PENTRU CONCERTUL THE CURE VOR BENEFICIA DE UN DISCOUNT: Diamond Circle preţ 390.00 lei; discount pt. clienţii Bon Jovi 90 lei preţ final 300 lei; Golden Circle preţ 280.00 lei discount pentru clienţii Bon Jovi 70 lei preţ final 210 lei; GA/Standing preţ 220 lei discount pentru clienţii Bon Jovi 50 lei preţ final 170 lei.

Cum procedezi?

Din codul de bare al unui bilet BON JOVI se vor utiliza primele 10 caractere în procesul de achiziţie, pentru a putea beneficia de preţurile speciale la THE CURE. Un cod poate fi folosit o singură dată, pentru achiziţia a maxim 8 bilete; Pentru întrebări, neclarităţi vă rugăm să trimiteţi un email la contact@eventim.ro, pentru a vă putea ajuta la procesul de achiziţie.

Despre THE CURE

THE CURE, trupa britanică de rock, ce s-a format în Crawley, Sussex, în anul 1976, ca Easy Cure, este considerată, pentru scena muzicală a anilor '80, pionieră în zona rockului alternativ englezesc. Formaţie cu un trecut muzical extrem de interesant, a suferit mai multe schimbări de componenţă, vocalistul, chitaristul şi principalul compozitor, Robert Smith fiind singurul membru constant al formaţiei britanice. Încă de la înfiinţare, THE CURE a abordat sonorităţi cu totul diferite. Primul material, Three Imaginary Boys (1979) şi câteva single-uri ce au precedat acest album i-au plasat pe THE CURE ca ICON pentru zona post-punk-ului şi mişcării New Wave, ce s-a conturat în urma revoluţiei punk din Regatul Unit. În timpul anilor '80, muzica THE CURE atinge zone din ce in ce mai întunecate, devenind ajutor de seamă pentru ceea ce avea să fie genul gothic rock. După lansarea albumului Pornography (1982), viitorul trupei devine nesigur şi Robert Smith este dornic de a schimba imaginea dark, pe care o dobândise trupa sa. Odată cu lansarea single-ului Let's Go To Bed, din 1982, Smith a început să injecteze treptat şi sigur un touch pop în muzica formaţiei, trupeţii căpătând şi un aspect scenic diferit. Popularitatea trupei era în creştere, cu precădere în Statele Unite, unde cântecele Just Like Heaven, Lovesong şi Friday I'm in Love şi-au găsit loc în topul Billboard Hot 100. La începutul anilor 1990, The Cure era una dintre cele mai populare trupe de rock alternativ din lume. În 1990, au câştigat, cu piesa Lullaby, secţiunea Best Video la premiile Brit Awards, iar în 1991, au primit, tot la Brit Awards, premiul Best British Band. După un an, la MTV Video Music Awards au câştigat Viewer's Choice (Europe) cu secvenţa Friday I’m In Love. Din 2018, membrii trupei au început să lucreze la un al paisprezecelea album de studio. DISCOGRAFIE: Three Imaginary Boys (1979); Seventeen Seconds (1980); Faith (1981); Pornography (1982); The Top (1984); The Head on the Door (1985); Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (1987); Disintegration (1989); Wish (1992); Wild Mood Swings (1996); Bloodflowers (2000); The Cure (2004); 4:13 Dream (2008).

Despre GOD IS AN ASTRONAUT

GOD IS AN ASTRONAUT este, probabil, cea mai importantă formaţie din zona post-rock-ului actual. Încă de la înfiinţare, în 2002, trio-ul irlandez a devenit rapid un adevărat reper în spectrul trupelor din zona instrumentală, cu elemente din zona muzicii electronice, krautrock şi space rock şi, cel mai important, reminiscenţe din universul muzical Tangerine Dream. S-au activat în 2002, la iniţiativa lui Torsten Kinsella (voce, chitară, clape), a fratelui său geaman Niels Kinsella (bas, chitară, visuals) şi a lui Lloyd Hanney (tobe, synth) şi în acelaşi an a văzut lumina zilei primul material de studio The End of the Beginning, lansat la propria casă de producţie. Două dintre clipurile trupei – The End of the Beginning şi From Dust to the Beyond au fost difuzate la MTV UK şi la posturile MTV, de pe întreg continental european. De atunci a început succesul pentru GOD IS AN ASTRONAUT, urmând alte încă 8 albume de succes. Ultimul a fost lansat acum câteva luni şi se numeşte Epitaph, fiind caracterizat ca o nouă etapă în cariera muzicală a acestora, păstrând elementele de bază ce i-au definit încă de la debutul lor muzical. DISCOGRAFIE: The End of the Beginning (2002); All Is Violent, All Is Bright (2005); A Moment of Stillness (EP) (2006); Far from Refuge (2007); God Is an Astronaut (2008); Age of the Fifth Sun (2010); Origins (2013); Helios | Erebus (2015).

Bon Jovi revine pe 21 iulie 2019 în Piaţa Constituţiei din Bucureşti!

Lumea în care trăim s-a schimbat din 2013, dar un singur lucru se menţine cu certitudine: BON JOVI + Piaţa Constituţiei = o noapte extraordinară! Una dintre cele mai mari trupe rock din toate timpurile, BON JOVI anunţă întoarcerea lor în România, pe fundalul unei călătorii muzicale triumfătoare în SUA şi al unui an colosal pentru formaţie, ce i-a văzut introduşi în Rock and Roll Hall of Fame. Pentru a doua oară în România, după 7 ani de la fulminantul şi primul lor concert pe meleaguri autohtone, în faţa a peste 60.000 de spectatori, ne face o deosebită plăcere să vă anunţăm BON JOVI, live, la Bucureşti pe data de 21 iulie 2019, în Piaţa Constituţiei! "Aceste spectacole uriaşe, zeci de mii de oameni adunaţi, toţi într-un singur suflet, asta facem noi. Este incredibil", a declarat zâmbind liderul formaţiei, Jon Bon Jovi. Succesul ultimului album This House Is Not For Sale, care a debutat în fruntea clasamentelor din întreaga lume, a fost punctul culminant al unei perioade furtunoase în istoria trupei de peste trei decenii. O declaraţie sfidătoare (This House Is Not For Sale), lansată într-o serie de spectacole restrînse în 2016, acest nou produs discografic a devenit punctul de plecare pentru o nouă eră muzicală semnată de către Jon Bon Jovi şi colegii sai. Şi formaţia a evoluat de la ultimul turneu mondial. Because We Can World Tour 2013 a fost al treilea lor turneu în şase ani, clasat pe primul loc în topul celor mai bine vândute turnee din întreaga lume (un punct atins anterior doar de legendarii The Rolling Stones). Trupa BON JOVI va sosi la Bucureşti în formula: Jon Bon Jovi, voce şi chitară, David Bryan, clapă, Tico Torres, baterie, basistul Hugh McDonald, co-producatorul & co-compozitorul John Shanks, plus chitaristul Phil X, care a fost cooptat în turneul din 2013. Toţi s-au regăsit pe scenă pentru un set muzical emoţionant la introducerea lor în Rock And Roll Hall of Fame şi, desigur, începutul unui an important pentru BON JOVI. "BON JOVI s-a reinventat. Ne-am dat refresh", a declarat Jon. "Sunăm mai bine ca niciodată şi ne bucurăm de fiecare minut. Suntem acolo ca o trupă, hrănindu-ne şi făcându-ne fanii fericiţi. Este timpul nostru, din nou", a conchis Jon. Acest nou turneu pune puternic accentul pe muzică şi piesele îndrăgite de fani, pe maşinăria de lucru care a împins BON JOVI la peste 130 de milioane de albume vândute. Formaţia este pregătită cu o selecţie de aproximativ 95 de melodii, pe care le va schimba în fiecare seară, incluzând, desigur, inconfundabilele: You Give Love a Bad Name, It’s My Life, Wanted Dead Or Alive, Bad Medicine și, bineînțeles, Livin 'On a Prayer. Biletele pentru concertul BON JOVI, de pe 21 iulie 2019, din Piaţa Constituţiei sunt disponibile pe eventim.ro la următoarele categorii de preţuri: Acces General – 230 lei; Golden Circle – 380 lei; Diamond Circle – 600 lei; Tribuna VIP – 750 lei; Silver VIP Experience Package – 777.15 lei; Diamond VIP Experience Package – 1,114.12 lei; Platinum VIP Experience Package – 1,929.35 lei; Ultimate VIP Experience Package – 2,445.65 lei. Bilete la preţ promoţional: Acces General Preţ Promoţional* – 190 lei Peluză Preţ Promoţional* – 230 lei. *Biletele la preţ promoţional sunt disponibile într-un numar limitat; după epuizarea acestora, biletele vor fi disponibile doar la preţ întreg.

Despre BON JOVI

Pe parcursul unei cariere strălucitoare, care se întinde mai bine de trei decenii de la formarea lor, în 1983, BON JOVI şi-a câştigat prin forţe proprii locul printre regii rockului mondial. Cu peste 130 de milioane de albume vândute în întreaga lume, un catalog extins de hit-uri şi peste 2.800 de concerte realizate în 50 de ţări, pentru mai mult de 35 de milioane de fani, putem spune că BON JOVI este o formaţie extrem de cerută şi ascultată. Înainte de 2013, turneul mondial Because We Can a devenit cel mai mare turneu al anului, în privinţa încasărilor. Totodată,  BON JOVI s-a clasat pe prima poziţie, în anul 2010, cu turneul The Circle Tour, care a însumat 201 milioane de dolari şi Lost Highway Tour, care a însumat 210.6 milioane de dolari. În aprilie 2018, după un sondaj public, care a atras peste 1 milion de voturi din partea fanilor, formaţia BON JOVI a fost introdusă în Rock and Roll Hall of Fame. Pentru mai multe informaţii despre BON JOVI, vizitaţi BonJovi.com. Eveniment prezentat de Marcel Avram, East European Production şi D&D East Entertainment.


JAN KEIZER şi ANNY SCHILDER pun punct carierei muzicale comune la BZN

Sfărşitul acesti colaborări unice este marcată printr-un turneu de adio, în mai multe ţări, iar concertul din cadrul DUELUL HITURILOR va fi ultimul lor eveniment muzical în Bucureşti! Jan Keizer şi Anny Schilder îşi vor încheia cariera muzicală comună. Pe data de 31 decembrie 2019, cortina va fi coborată, după 10 ani de concerte memorabile în forma acestui duo muzical atât de celebru în România. În 2009, la o cerere specială, au interpretat hit-ul “Mon Amour”, în cadrul unei gale festive pentru cea de-a 80-a aniversare a lui Mies Bouwman (una dintre cele mai mari personalități TV ale Olandei). Jan şi Anny au reluat colaborarea în această formulă artistică după o perioadă de 25 de ani în care abia că şi-au vorbit. "Îmi amintesc bine că amândoi am fost destul de afectaţi de situaţia despărţirii", a declarat Jan. După reînceperea colaborării, în 2009, duo-ul a revenit la “locul de muncă”, ceea ce a dus rapid la hit-ul “Take Me To Ibiza” şi la albume şi spectacole de succes, atât în ţară cât şi în străinătate. Primii paşi ai duo-ului vin, evident, din perioada "de aur" BZN. Din 1976 până în 1984 au provocat o adevărată furie,  devenind rapid un super grup în lumea muzicii olandeze. După sfârşitul anului 2019, această combinaţie unică de voci nu va mai putea fi auzită live. "Voi implini 70 de ani, anul viitor. Am practicat această profesie minunată de peste 50 de ani. A fost foarte frumos, dar aş dori să petrec un pic mai mult timp cu soţia, copiii şi nepoţii mei. Până la finalul anului 2019, voi face tot posibilul - împreună cu Anny - să oferim oamenilor o seară de neuitat". The Grand Finale Tour va fi bifat cu spectacole în Olanda, Belgia, România şi Africa de Sud. Pe această cale, va comunicăm că show-ul BZN din cadrul DUELUL HITURILOR va fi ultimul concert al olandezilor, din Bucureşti. Evenimentul îi va avea alături şi pe Francesco Napoli, George Baker, în acest “duel” muzical oldies but goldies. Atmosfera va fi întreţinută de gazda spectacolului, Ricky Dandel. Porţile se vor deschide începând cu ora 18.30. Biletele pentru “Duelul Hiturilor” se găsesc la următoarele categorii de preţuri: CAT. I – 349 lei; CAT. II – 249 lei; CAT. III – 149 lei; CAT. IV – 99 lei. Biletele pot fi procurate de pe ticketstore.ro! Solist vocal, compozitor, textier, prezentator, moderator şi show-man, Ricky Dandel este considerat unul dintre primii 10 cei mai cunoscuți sibieni. “Atunci când eu cânt, nu am vărstă, mă simt exact ca la 15 ani, e un elixir, cred că nici un drog nu şi-ar face efectul mai tare asupra mea aşa cum acţionează muzica. Îmi dă nişte trăiri deosebite şi oamenii simt acest lucru, publicul nu poate fi înşelat cu poveşti, ei simt foarte clar dacă tu eşti sincer sau nu", a declarat Ricky Dandel. Anul trecut, BZN s-a găsit în turneu în Africa de Sud şi au susţinut peste 100 de concerte în Belgia şi Olanda. Tot în 2017, au călătorit în Grecia alături de 750 de fani, pentru un concert remarcabil. George Baker, fondator al grupului olandez de succes George Baker Selection, rămâne activ muzical şi încă concertează la cei 73 de ani ai săi. Puţin cunosc faptul că George Baker a fost compozitorul multor piese interpretate de îndrăgiţii BZN. Vom afla de la însuşi George Baker, cât de curând, care au fost acele melodii! Francesco Napoli, cel care a făcut istorie cu Marina, Mambo sau Balla Balla, vine la Duelul Hiturilor. Francesco Napoli este un adevărat magnet pentru public şi un favorit al spectatorilor la fiecare concert. El nu este doar un muzician, ci şi un om de spectacol. Francesco Napoli îşi iubeşte publicul şi este iubit, la rândul său, pentru toate aceste calităţi!


Viţa de vie - Șase/Șase

VIȚA DE VIE întregește în mod magistral sistemul afectiv al fanilor de pretutindeni odată cu lansarea materialului „ȘASE (-)”, ultima parte a albumului „Șase/Șase”, printr-un spectacol de neuitat, ce a avut loc pe 27 octombrie, la Arenele Romane. “ŞASE (-)” urmează aceeași rețetă simbolică a conceptului „Șase/Șase” însă plusează prin adăugarea unor elemente muzicale de-a dreptul spectaculoase, regăsite în structura celor două noi materiale, Ploaie de foc și Luna și noi Live @ Awake (feat. Filarmonica de Stat Târgu Mureș). Acest fapt se lasă certificat și prin dovada lansărilor anterioare – HaiHui, Dur de-a dura, #ialapet şi Sorcova. În cadrul evenimentului, VIȚA DE VIE a interpretat integral cele douăsprezece piese extrase de pe albumul „Șase/Șase”, dar și alte câteva melodii consacrate. După lansarea single-ului HaiHui, care a avut loc in luna mai a anului precedent, VIȚA DE VIE a înregistrat un succes fenomenal cu Dur de-a dura, câștigând Premiul Radio Romania pentru „Cea mai bună piesă alternative rock”, în cadrul Galei Premiilor Muzicale Radio România. #ialapet este poate unul dintre cel mai puternice single-uri semnate VIȚA DE VIE, luând în considerare linia melodică și versurile de o profunzime violentă. Povestea Sorcovei vine ca un balsam în completarea universului "ȘASE (-)", pe când celelalte două lansări, Ploaie de Foc și Luna și noi // Live @ Awake (feat. Filarmonica de Stat Târgu Mureș), au reușit să le ofere fanilor o experiență inedită în cadrul concertului de la Arene. Grafica albumului “ȘASE (-)” este concepută de Agi (Adrian Iota). Cele șase simboluri de pe copertă, fiecare aparținând uneia dintre piese, sunt așezate în forma unui zar. Albumul conține și alte „surprize”, fiecare fiind îndemnat să le descopere singur. Vița de Vie înseamnă: Adrian Despot // Sorin Pupe Tănase // Cezar Popescu // Adrian Ciuplea // Mihai Ardelean. Descarcă sau ascultă discografia Viţa de Vie accesând următorul link.


Luna Amară a lansat albumul NORD

Luna Amară a lansat cel de-al șaselea album de studio, NORD, un material puternic și revelator, care prezintă configurația unui adevăr conștient și ne pune în fața alegerii de a-l trece sau nu prin filtrul ignoranței. NORD este acum disponibil în format fizic și digital. Noul material discografic Luna Amară - NORD conține unsprezece piese. Înregistrat integral în Sala Radio, la Radio Cluj, sub bagheta inginerului de sunet Dan Georgescu, noul album Luna Amară – NORD este produs și distribuit de Universal Music România. Coperta materialului este realizată de Costin Chioreanu/Twilight 13Media Design. NORD este promovat în cadrul unui turneu ce va cuprinde 12 orașe din România și Republica Moldova și a început cu un concert memorabil, pe 13 octombrie, la Cluj. NORD a fost lansat și în București, printr-un spectacol de exceptie, ce a avut loc pe 20 octombrie, în club Quantic. Datele turneului NORD: 03 noiembrie – Sibiu, The Wolf Pub; 09 noiembrie – Târgu Mureș, Jazz&Blues Club; 10 noiembrie – Timişoara, Capcana; 16 noiembrie – Iași, Underground Pub; 17 noiembrie – Chişinău, Seven; 22 noiembrie – București, Club Control; 23 noiembrie – Constanța, Rock Halle; 24 noiembrie – Craiova, Cult Music Club; 07 decembrie – Zalău, Rock Center; 08 decembrie – Satu Mare, Gravel Room. Luna Amară înseamnă: Nick Făgădar – chitară, voce; Mihnea Blidariu – chitară, voce; Andrei Eugen Boțan – chitară; Sorin Moraru – bas; Răvan Ristea – tobe. Contact Luna Amară: http://fb.com/lunaamaraband; www.luna-amara.ro


Un nou single lansat de REŞIŢA ROCKS, alături de Octavian “Vita” Horvath

“A God Damn Life”, noul single al proiectului REŞIŢA ROCKS, este disponibil pe platformele de streaming şi download (Spotify, Apple Music, Amazon, iTunes, Google Play, Deezer). Piesa aparţine în original trupei SCREAMING HEADS, probabil cei mai cunoscuţi reprezentanţi ai rockului reşiţean. Octavian “Vita” Horvath de la IMPLANT PENTRU REFUZ şi BLAZZAJ, în calitatea sa de invitat special, a reuşit prin talentul său să-i dea un suflu nou acestei piese, compusă şi cântată prima oară acum aproape 25 de ani. Înfiinţată în 1994, odata cu boom-ul stilurilor Hardcore şi Rap Metal, SCREAMING HEADS şi-a câştigat destul de rapid popularitarea în faţa publicului şi a presei datorită pieselor cu texte inspirate din realitate şi al show-ului energic. Albumul de debut, Trăind Degeaba, a apărut în anul 1996 şi a fost înregistrat în componenţa Alecu Lörincz (voce), Flavius Suciu (chitară şi voce), Toni Dijmărescu (chitară), Lucian “Dio” Adam (bas) şi Cătălin Gavrilă (tobe). Al doilea material discografic, EP-ul PNV, ar fi trebuit să fie editat de casa de discuri Electrecord, însă acest lucru nu s-a mai concretizat. În 2006, după o pauză de aproape 10 ani, a fost lansat mini-albumul A Real Live, ce conţine 6 piese înregistrate în concert, iar în 2012, albumul Reinforced, distribuit de Universal Music România. Octavian “Vita” Horvath: “În primul rând, aş vrea să spun că pe Toni şi Flavius îi cunosc de peste 20 de ani şi îi respect ca oameni şi ca muzicieni, aşa că fost încântat când m-au chemat în proiectul REŞIŢA ROCKS. Oricare proiect în care mă implic înseamnă pentru mine o nouă provocare şi sper că fanii vor fi încântaţi de această piesă puternică, cu mesaj, dur, tăios, realist”. Proiectul REŞIŢA ROCKS s-a înfiinţat în 2016 la iniţiativa muzicienilor Toni Dijmărescu, Adrian Niţulescu şi Flavius Suciu, ce şi-au propus să promoveze artiştii şi trupele rock din Banatul Montan. Datorită faptului că proiectul se desfăşoară exclusiv on line (cei trei locuiesc în ţări diferite - România, Spania şi Germania), înregistrările sunt realizate separat, fiind apoi mixate şi masterizate de Flavius Suciu în studioul DadiuStudio, aflat în localitatea spaniolă Alcossebre. Proiectul grafic este realizat de artistul Radu Damian, cunoscut pentru colaborările sale cu trupele BUCIUM pe albumul Mioriţa şi GOODBYE TO GRAVITY pe albumul Mantras Of War.

Breathelast a lansat un nou single, Îmi lipsesc

Breathelast a lansat cea mai noua melodie a sa în limba română, Îmi lipsesc, ultima parte din trilogia începuta cu Monstrul și Ascuns în pereți. Melodia a fost înregistrată la Real Sound and Vision (studio) alături de Vladimir Ivanov (Pinholes / BlueCat Studio), iar grafica este semnată de Sweeter Than Revenge. Melodia poate fi ascultată sau descarcată de aici: https://UMR.lnk.to/ImiLipsesc. Videoclipul a fost lansat pe 24 octombrie 2018 în Clubul Expirat, în cadrul unui concert împreună cu Gray Matters.


Radu Lupaşcu
3 noiembrie 2018



                    
Arhiva recomandari 2018 

Arhiva recomandări 2017

Arhiva recomandări 2016

Arhiva recomandări 2015

Arhiva recomandări 2014

Arhiva recomandări 2013

Arhiva recomandari 2012

Arhiva recomandari 2011

Arhiva recomandări 2010

Arhiva recomandări 2009

Arhiva recomandări 2008

 

Baicea Blues Band

conquette.jpg

Afis_Vienna Magic 2018.jpg

Afis_Lacul lebedelor 2019.jpg

Afis_MARIZA 2019.jpg

Afis_Whitesnake 2019.jpg

Afis_Ana Popovic Brezoi 2019.jpg

Afis_Diana Rein 2019.jpg

Afis_Bon Jovi 2019.jpg

Afis_The Cure 2019.jpg

Afis_ArtMania festival 2019.jpg

Afis_Dream Theater 2019.jpg