În cadrul evenimentului FNT, Festivalul Național de Teatru, care se desfășoară în aceste zile, o secțiune importantă se numește „Maratonul lansărilor de carte”, locația fiind Librăria Cărturești „Modul”, maraton care s-a deschis cu lansarea cărților Zborul înalt al amintirii și Râs, lacrimi, tăceri… de Alexa Visarion, publicate la Editura Junimea, în excelente condiții grafice. Alexa Visarion este același cu Visarion Alexa, cum ar fi normal să fie scris, fiindcă Visarion nu e numele, e prenumele, așa cum a fost botezat de părinții săi în satul botoșănean Bălăușeni, zonă care a dat României atâtea genii, de la Eminescu și Iorga la Enescu și Luchian. Și l-aș adăuga și pe Visarion (n. 1947), care ar trebui pictat pe peretele votiv al bisericii unde se află pleiada geniilor din Bucovina.
Numele lui Costin Petrescu ademeneşte delicat un subconştient al existenţei noastre efemere. Fie că este vorba de Olympic ’64 sau de Phoenix, memoria nu ne joacă feste. Unii dintre noi, au fost aproape contemporani cu premisele acestor celebrităţi, mult adorate în lumea noastră materială. Înainte de-a fi un arhitect destoinic Costin Petrescu este un muzician de calibru. Arta sunetelor a fost axa în jurul căreia au gravitat aceste realităţi pământene de succes şi ne-au oferit neuitate clipe, de bucurii şi desfătare.
Istoria gândirii are ca obiect central Creația. Cum s-a născut lumea? Cum a apărut Dumnezeu? Cine a creat Omul? Cine a fost mai întâi? De unde venim? Unde ne ducem? Sute de astfel de întrebări mai importante decât răspunsurile.
Grid Modorcea a constatat că tot ceea ce au în comun utopiile lumii este Inocența. Și a creat o nouă utopie, Civitas Innocentiae/Cetatea Inocenței.
Și în ultimele sale cărți a început să o descrie. De data aceasta, în a 127-a sa carte, vine cu o noutate absolută: ANGELOPHANIA, soră cu teophania, hierophania, gridophania.